loading...

مطالب جالب با لينك منبع

ترخيص كارا

بازدید : 228
11 زمان : 1399:2

[caption id="attachment_3135" align="aligncenter" width="700"]تاثير گمرك بر شركت هاي بازرگاني ، ترخيص كالاهاي وارداتي و جذب سرمايه گذاري خارجي و صادرات كالا به خارج تاثير گمرك بر شركت هاي بازرگاني ، ترخيص كالاهاي وارداتي و جذب سرمايه گذاري خارجي و صادرات كالا به خارج[/caption]

تاثير گمرك بر شركت هاي بازرگاني ، ترخيص كالاهاي وارداتي و جذب سرمايه گذاري خارجي ، صادرات كالا به خارج و ترخيص كالاي مسافر

نقش گمرك در جذب سرمايه گذاري خارجي

الف- تسريع و تسهيل واردات كالا
سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي فعاليت هاي خود نياز به واردات مواد اوليه و ماشين آلات دارند، لذا تسهيلاتي كه گمرك در واردات كالا ايجاد كرده است مي تواند مشوق خوبي براي سرمايه گذاران باشد. از طرفي، در فرايند توليد كالا، زمان يكي از عوامل مهم و تعيين كننده در هزينه هاي توليدي ميباشد، به طوري كه هرچه زمان دسترسي به مواد اوليه كمتر شود، هزينه هاي توليد كالا كاهش يافته و درنتيجه هم قيمت تمام شده كالاي توليدي كمتر مي شود و هم زمان رسيدن محصول نهايي به بازار كاهش مي يابد و درنتيجه قدرت رقابت و مانور توليد كننده در بازارهاي جهاني يا داخلي بيشتر مي شود.

از طرف ديگر هر چه زمان دسترسي به مواد اوليه ( واردات مواد اوليه و ترخيص كالا از گمرك توسط شركت ترخيص كار )بيشتر شود، هزينه هاي توليد كالا افزايش يافته و درنتيجه هم قيمت تمام شده كالا بيشتر شده و هم زمان رسيدن محصول به بازار افزايش مي يابد و در نتيجه قدرت رقابت توليد كننده در بازار كمتر مي شود.
گمرك ايران در سال هاي اخير با استفاده از تكنيك هاي مديريت نوين، در جهت هرچه ساده تر شدن امور گمركي در گمركات اجرايي كشور و درنتيجه كوتاه تر شدن زمان ترخيص كالاهاي وارداتي قدم برداشته است.

ب - حمايت از توليد و صادرات كالا به خارج از كشور
بسياري از سرمايه هاي داخلي و خارجي به دليل مزيت هاي نسبي ايران در توليد بعضي كالاها جذب اين كشور شده اند تا به اين ترتيب با توليد كالا با قيمت پايين تر از كشورهاي
ديگر و عرضه آن به بازارهاي جهاني منفعت ببرند. از طرفي، دولت ها در كشورهاي در حال توسعه نيز تمايل دارند كه بيشتر، سرمايه هايي را كه هدف آنها توليد كالا براي صادرات كالا است، جذب كنند تا از تجارب و نفوذ سرمايه گذاران خارجي در بازارهاي جهاني استفاده كنند.

گمرك علاوه بر مد نظر داشتن دقيق اموري چون وصول حقوق دولت، در راستاي حمايت از اقتصاد ملي و مساعدت به تحقق اهداف توسعه اي كشور، ازطريق ايجاد حداكثر تسهيلات جهت دستيابي به جهش صادراتي مورد نظر دولت، وظايف نويني به عنوان شريك جامعه تجاري كشور براي خود درنظر گرفته است.
بر اين اساس تامين حداكثر تسهيلات، جلب رضايت و تشويق صادر كنندگان كالا هاي غيرنفتي در چارچوب وظايف سازماني و بهره گيري مطلوب از امكانات سخت افزاري و نرم افزاري ( ترخيص صادراتي كالاها ) گمرك براي نيل به اهداف راهبردي جهش صادراتي كشور يكي از سرفصل هاي مهم برنامه هاي عملياتي گمرك ايران مي باشد. روند رو به گسترش رضايتمندي صادر كنندگان كالا از عملكرد گمرك ايران نشان از موفقيت گمرك در اجراي برنامه هاي خود در اين زمينه دارد.

ج - مهم ترين فعاليت ها در راستاي توسعه ترانزيت خارجي كالا
بازار مصرف گسترده منطقه آسياي ميانه و ماوراء قفقاز از يك سو و موقعيت جغرافيايي ايران به عنوان كوتاه ترين و باصرفه ترين پل مواصلاتي بين شرق آسيا و منطقه خليج فارس با مناطق فوق الذكر از سوي ديگر، مزيت هاي نسبي كشورمان را در زمينه ترانزيت و جابه جايي كالا از اقصي نقاط جهان به مناطق ياد شده بيش از پيش آشكار مي سازد. به اين ترتيب فعاليت هاي مرتبط با ترانزيت يكي از زمينه هاي جذب سرمايه در كشور است.
افزايش ظرفيت و جذابيت راه هاي ترانزيتي ايران علاوه بر كسب عوايد جديد موجب ارتقاء موقعيت ژئوپوليتيكي در بين كشورهاي منطقه مي شود. بديهي است كه تحقق بهينه اين هدف در گرو فراهم سازي امكانات نرم افزاري و سخت افزاري مناسب مي باشد. بر اين اساس، ساده سازي مستمر قوانين و مقررات، بهره گيري از تسهيلات كنوانسيون ها و معاهدات پذيرفته شده بين المللي، ايجاد و توسعه تاسيسات و زير ساخت هاي ضروري حمل و نقل و همچنين استفاده از علوم و فناوري هاي پيشرفته در مديريت ترانزيت و تجارت، از مهم ترين عوامل بهبود كارايي و افزايش جاذبه هاي ترانزيتي كشور محسوب مي گردد.
بديهي است آنچه كه تاكنون توسط گمرك ايران در زمينه آسان سازي مقررات و كاهش تشريفات اداري براي ترانزيت خارجي كالا رونق از قلمرو ايران صورت پذيرفته صرفاً به عنوان حركت هايي راهگشا و پيشتاز تلقي مي گردند و توسعه اين صنعت روبه گسترش جهاني در قلمرو كشورمان مستلزم عزم ملي، همدلي و همگامي بخش هاي خصوصي و دولتي با يكديگر و اتخاذ سياست هاي هماهنگي و متوازن از سوي كليه وزارتخانه ها و سازمانهاي دخيل در امر ترانزيت خارجي كالا مي باشد.

د- امور مسافري و ترخيص كالاي مسافر
هر ساله تعداد زيادي مسافر از گمركات كشورها به دلايل مختلف تردد مي كنند. لذا از آنجا كه گمرك اولين مكان در ورود به يك كشور محسوب ميشود، برخورد كاركنان با مسافران و تسهيلاتي كه گمرك براي آنها اختصاص داده از اهميت زيادي برخوردار است. برخورد مناسب مأموران گمركي با مسافرين علاوه بر تاثير در تصوير عمومي جامعه در نزد هموطنان و طيف هاي گوناگون مسافرين خارجي، بر ساير ابعاد برنامه هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي دولت، ازقبيل جذب نيروهاي كارآمد و متخصص خارجي يا مقيم خارج و القاي حاكميت ارزش هاي والاي فرهنگي و ثبات و امنيت سياسي و قضايي با هدف جذب سرمايه و فناوري نوين خارجي نيز، به طور مستقيم اثر گذار است.

همچنين مسائل مربوط به امور مسافري و ترخيص كالاي مسافر تاثير مستقيم بر صنعت گردشگري دارد؛ زمينه اي كه با توجه به ظرفيت هاي ايران يكي از مزيت هاي كشور در جذب سرمايه مي باشد.

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شركت بازرگاني واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگاني ، ترخيص كالا و ثبت سفارش واردات كالا تخصص ماست

شركت ترخيص كالا و بازرگاني صادرات و وارداتترخيص كارا “در تمام حوزه هاي خدمات بازرگاني، واردات كالا ، صادرات، ترخيص كالا از گمرك و … به ارائه خدمات مي پردازد.

شما مي توانيد براي ثبت سفارش كالا از چين ، واردات كالا از چين ، واردات از تركيه ، واردات از آلمان , واردات از ايتاليا واردات از چين و از ساير كشور ها با ما تماس بگيريد.

براي تماس با كارشناسان شركت بازرگاني و ترخيص كارا مي توانيد از طريق شماره هاي زير اقدام فرماييد :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹ – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

هـ- مبارزه با قاچاق كالا و تخلفات گمركي
قاچاق كالا يكي از مواردي است كه باعث كاهش قدرت رقابت سرمايه گذاران و توليد كنندگان داخلي و درنتيجه كاهش انگيزه سرمايه گذاري ميشود. همچنين سياست هاي حمايتي دولت از توليد كنندگان را بي اثر مي كند. گمرك ايران در راستاي وظايف سازماني و رسالت حرفه اي خود و در چارچوب قوانين و مقررات مربوطه، وظيفه جلو گيري، كشف و مبارزه با تخلفات گمركي ازطريق مبادي رسمي كشور را بر عهده دارد. علاوه بر آن، اين سازمان به عنوان سازمان شاكي، نسبت به اعمال مقررات و پيگيري قانوني كالاهاي قاچاق مكشوفه كه از طريق سازمان هاي كاشف ذى مدخل در امر مبارزه با قاچاق به گمرك تحويل ميگردد، اقدام مينمايد.
به طور كلي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران مسئول مبارزه با قاچاق كالا در سطح كشور ميباشد و گمرك به عنوان سازمان شاكي در پرونده هاي قاچاق عمل مي نمايد و عهده دار وظايف مقابله و كشف كالاهايي است كه به صورت قاچاق، از طريق گمركات و مبادي رسمي به كشور وارد يا از كشور خارج مي شوند.
ضمناً سازمان هاي ديگري نيز به طور موردي به عنوان سازمان شاكي در بعضي از كالاهاي خاص كه مورد قاچاق واقع مي شوند، عمل مي نمايند. اين سازمان ها عبارت اند از:

  • سازمان ميراث فرهنگي : در رابطه با قاچاق اشياي فرهنگي و هنري و عتيقه و آثار ملي
  • شركت دخانيات ايران : در رابطه با قاچاق مواد دخاني و سيگار.
  • سازمان جنگل ها و مراتع : در رابطه با قاچاق درختان و چوب آن ها.
  • سازمان شيلات : در رابطه با قاچاق آبزيان و فرآورده هاي آن (مانند خاويار).

گمرك جمهوري اسلامي ايران در راستاي وظايف و ماموريت هاي سازماني خود و براساس قوانين و مقررات ناظر بر قاچاق كالا اقداماتي را در جهت مقابله و كشف كالاهاي قاچاق و احقاق حقوق دولت در اين زمينه، به مورد اجرا مي گذارد كه نصب دستگاه هاي X-Ray ،دوربين هاي مدار بسته جهت انجام كنترل هاي دقيق از جمله اين اقدامات است.

و- شفاف سازي و اطلاع رساني (تكريم ارباب رجوع)
اطلاع رساني به موقع و صحيح و سريع در عرصه تجارت و اقتصاد ( در خصوص حقوق ورودي كالا، قوانين ترخيص كالا از گمرك، بخشنامه ها و ابلاغيه ها از سازمان هاي مختلف و ... )، يكي از اركان اصلي موفقيت در اين عرصه و لازمه تصميم گيري صحيح و مناسب در امر بازرگاني مي باشد.
گمرك ايران نيز با در نظر گرفتن اين موضوع سعي و تلاش وافري را در جهت شفاف سازي و اطلاع رساني به موقع به دست اندركاران اقتصادي كشور اعم از برنامه ريزان اقتصادي، تجار و بازرگانان، و عموم افرادي كه به اين اطلاعات نياز دارند، كرده است.
سرمايه گذاران داخلي و خارجي نيز براي ارزيابي فعاليت خود نياز به آمار اطلاعات صحيح از تجارت خارجي كشور دارند تا با تحليل هزينه - فايده درمورد سرمايه گذاري خود تصميم گرفته و برنامه ريزي كنند. به همين دليل سرمايه گذاران در كشورهايي كه آمار و اطلاعات كامل و درستي از اقتصاد خود ندارند به سختي سرمايه گذاري خواهند كرد.

فعاليتهاي گمرك در زمينه اطلاع رساني و شفاف سازي به صورت هاي متفاوت ازجمله انتشارات، طراحي وب سايت، بهره گيري از رسانه هاي جمعي (راديو ، تلويزيون و مطبوعات ) و برگزاري جلسات عمومي با خدمت گيرندگان مي باشد.

ز- جايگاه گمرك در نظام هاي اقتصادي جهان
كشورهايي كه عضو سازمان تجارت جهاني نيستند براي صادرات كالا به كشورهاي عضو بايد عوارض بيشتري پرداخت كنند. اين مسئله توان ايران را در جذب سرمايه كاهش داده است. با توجه به درخواست عضويت ايران در WTO، لزوم فراهم كردن بسترهاي لازم درصورت عضويت و وظايف جديدي كه گمركات در جهان دارند از قبيل اعمال مقررات حمايت از حقوق مالكيت فكري، اقدامات ضدامپينگ، مبارزه با تخلفات و فساد، مبارزه با پولشويي و.. از مواردي است كه گمرك در آينده با آن روبه رو خواهد شد. لذا اقدام در زمينه تهيه قوانين لازم در خصوص اعمال مقررات حمايت از حقوق مالكيت فكري، اقدامات ضددامپينگ، كاهش تعرفه ها، رفع موانع غير تعرفه اي، كاهش حمايت هاي تعرفه اي و جايگزيني آن با سياست هاي افزايش دهنده قدرت رقابت محصولات بنگاه ها و صنايع، حذف يارانه و رفع ناسازگاري قوانين و رويه هاي موجود، از اقدامات ضروري كشور است.
تمام كشورهاي جهان داراي نظام گمركي بوده كه در ساماندهي تجارت خارجي آن ها نقش پراهميتي دارد. نظري به گذشته و تاريخ نيز گوياي اين امر است كه در طول تاريخ بشري گمرك به عنوان تامين كننده بودجه و تامين مرزي عمل كرده است. اينك هم كه در جريان جهاني شدن، صحبت از كالاي جهاني، فرهنگ جهاني و اقتصاد جهاني مي باشد بازهم در تصميم گيريهاي سازمان تجارت جهاني (WTO) گمركات نقش و جايگاه برجسته اي در اعمال مقررات جهاني و اجراي سياست هاي تجارت خارجي كشورها دارند.
وجود و استمرار حيات گمرك با حيات حكومتي گره خورده و هيچ دولتي بدون حضور موفق گمرك در عرصه هاي تجارت خارجي توفيقي در اجراي برنامه هاي توسعه خود نخواهد داشت. امروزه نقش گمرك صرفاً اعمال سياست هاي بازرگاني به در عنوان مرزبان اقتصادي خلاصه نميشود، بلكه گمرك به عنوان مكانيسمي در تسريع روند توسعه در سرمايه گذاري و حمايت از صنايع نوپاي داخلي، انتقال دانش فني، تنظيم عرضه و تقاضا تثبيت قيمت ها، ايجاد تعادل در ترازپرداخت ها، اشتغال و ساير عوامل تسهيل كننده رشد و توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي تاثير غيرقابل انكاري دارد و در زمينه هاي كنترل قاچاق و يا تسهيل مبادلات تجاري و ممانعت از ورود كالاهاي معارض با فرهنگ ملي، نقش حياتي در تفاهمات سياسي و فرهنگي بين كشورها در سطح منطقه اي و ملي به عهده دارد.

[caption id="attachment_3135" align="aligncenter" width="700"]تاثير گمرك بر شركت هاي بازرگاني ، ترخيص كالاهاي وارداتي و جذب سرمايه گذاري خارجي و صادرات كالا به خارج تاثير گمرك بر شركت هاي بازرگاني ، ترخيص كالاهاي وارداتي و جذب سرمايه گذاري خارجي و صادرات كالا به خارج[/caption]

تاثير گمرك بر شركت هاي بازرگاني ، ترخيص كالاهاي وارداتي و جذب سرمايه گذاري خارجي ، صادرات كالا به خارج و ترخيص كالاي مسافر

نقش گمرك در جذب سرمايه گذاري خارجي

الف- تسريع و تسهيل واردات كالا
سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي فعاليت هاي خود نياز به واردات مواد اوليه و ماشين آلات دارند، لذا تسهيلاتي كه گمرك در واردات كالا ايجاد كرده است مي تواند مشوق خوبي براي سرمايه گذاران باشد. از طرفي، در فرايند توليد كالا، زمان يكي از عوامل مهم و تعيين كننده در هزينه هاي توليدي ميباشد، به طوري كه هرچه زمان دسترسي به مواد اوليه كمتر شود، هزينه هاي توليد كالا كاهش يافته و درنتيجه هم قيمت تمام شده كالاي توليدي كمتر مي شود و هم زمان رسيدن محصول نهايي به بازار كاهش مي يابد و درنتيجه قدرت رقابت و مانور توليد كننده در بازارهاي جهاني يا داخلي بيشتر مي شود.

از طرف ديگر هر چه زمان دسترسي به مواد اوليه ( واردات مواد اوليه و ترخيص كالا از گمرك توسط شركت ترخيص كار )بيشتر شود، هزينه هاي توليد كالا افزايش يافته و درنتيجه هم قيمت تمام شده كالا بيشتر شده و هم زمان رسيدن محصول به بازار افزايش مي يابد و در نتيجه قدرت رقابت توليد كننده در بازار كمتر مي شود.
گمرك ايران در سال هاي اخير با استفاده از تكنيك هاي مديريت نوين، در جهت هرچه ساده تر شدن امور گمركي در گمركات اجرايي كشور و درنتيجه كوتاه تر شدن زمان ترخيص كالاهاي وارداتي قدم برداشته است.

ب - حمايت از توليد و صادرات كالا به خارج از كشور
بسياري از سرمايه هاي داخلي و خارجي به دليل مزيت هاي نسبي ايران در توليد بعضي كالاها جذب اين كشور شده اند تا به اين ترتيب با توليد كالا با قيمت پايين تر از كشورهاي
ديگر و عرضه آن به بازارهاي جهاني منفعت ببرند. از طرفي، دولت ها در كشورهاي در حال توسعه نيز تمايل دارند كه بيشتر، سرمايه هايي را كه هدف آنها توليد كالا براي صادرات كالا است، جذب كنند تا از تجارب و نفوذ سرمايه گذاران خارجي در بازارهاي جهاني استفاده كنند.

گمرك علاوه بر مد نظر داشتن دقيق اموري چون وصول حقوق دولت، در راستاي حمايت از اقتصاد ملي و مساعدت به تحقق اهداف توسعه اي كشور، ازطريق ايجاد حداكثر تسهيلات جهت دستيابي به جهش صادراتي مورد نظر دولت، وظايف نويني به عنوان شريك جامعه تجاري كشور براي خود درنظر گرفته است.
بر اين اساس تامين حداكثر تسهيلات، جلب رضايت و تشويق صادر كنندگان كالا هاي غيرنفتي در چارچوب وظايف سازماني و بهره گيري مطلوب از امكانات سخت افزاري و نرم افزاري ( ترخيص صادراتي كالاها ) گمرك براي نيل به اهداف راهبردي جهش صادراتي كشور يكي از سرفصل هاي مهم برنامه هاي عملياتي گمرك ايران مي باشد. روند رو به گسترش رضايتمندي صادر كنندگان كالا از عملكرد گمرك ايران نشان از موفقيت گمرك در اجراي برنامه هاي خود در اين زمينه دارد.

ج - مهم ترين فعاليت ها در راستاي توسعه ترانزيت خارجي كالا
بازار مصرف گسترده منطقه آسياي ميانه و ماوراء قفقاز از يك سو و موقعيت جغرافيايي ايران به عنوان كوتاه ترين و باصرفه ترين پل مواصلاتي بين شرق آسيا و منطقه خليج فارس با مناطق فوق الذكر از سوي ديگر، مزيت هاي نسبي كشورمان را در زمينه ترانزيت و جابه جايي كالا از اقصي نقاط جهان به مناطق ياد شده بيش از پيش آشكار مي سازد. به اين ترتيب فعاليت هاي مرتبط با ترانزيت يكي از زمينه هاي جذب سرمايه در كشور است.
افزايش ظرفيت و جذابيت راه هاي ترانزيتي ايران علاوه بر كسب عوايد جديد موجب ارتقاء موقعيت ژئوپوليتيكي در بين كشورهاي منطقه مي شود. بديهي است كه تحقق بهينه اين هدف در گرو فراهم سازي امكانات نرم افزاري و سخت افزاري مناسب مي باشد. بر اين اساس، ساده سازي مستمر قوانين و مقررات، بهره گيري از تسهيلات كنوانسيون ها و معاهدات پذيرفته شده بين المللي، ايجاد و توسعه تاسيسات و زير ساخت هاي ضروري حمل و نقل و همچنين استفاده از علوم و فناوري هاي پيشرفته در مديريت ترانزيت و تجارت، از مهم ترين عوامل بهبود كارايي و افزايش جاذبه هاي ترانزيتي كشور محسوب مي گردد.
بديهي است آنچه كه تاكنون توسط گمرك ايران در زمينه آسان سازي مقررات و كاهش تشريفات اداري براي ترانزيت خارجي كالا رونق از قلمرو ايران صورت پذيرفته صرفاً به عنوان حركت هايي راهگشا و پيشتاز تلقي مي گردند و توسعه اين صنعت روبه گسترش جهاني در قلمرو كشورمان مستلزم عزم ملي، همدلي و همگامي بخش هاي خصوصي و دولتي با يكديگر و اتخاذ سياست هاي هماهنگي و متوازن از سوي كليه وزارتخانه ها و سازمانهاي دخيل در امر ترانزيت خارجي كالا مي باشد.

د- امور مسافري و ترخيص كالاي مسافر
هر ساله تعداد زيادي مسافر از گمركات كشورها به دلايل مختلف تردد مي كنند. لذا از آنجا كه گمرك اولين مكان در ورود به يك كشور محسوب ميشود، برخورد كاركنان با مسافران و تسهيلاتي كه گمرك براي آنها اختصاص داده از اهميت زيادي برخوردار است. برخورد مناسب مأموران گمركي با مسافرين علاوه بر تاثير در تصوير عمومي جامعه در نزد هموطنان و طيف هاي گوناگون مسافرين خارجي، بر ساير ابعاد برنامه هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي دولت، ازقبيل جذب نيروهاي كارآمد و متخصص خارجي يا مقيم خارج و القاي حاكميت ارزش هاي والاي فرهنگي و ثبات و امنيت سياسي و قضايي با هدف جذب سرمايه و فناوري نوين خارجي نيز، به طور مستقيم اثر گذار است.

همچنين مسائل مربوط به امور مسافري و ترخيص كالاي مسافر تاثير مستقيم بر صنعت گردشگري دارد؛ زمينه اي كه با توجه به ظرفيت هاي ايران يكي از مزيت هاي كشور در جذب سرمايه مي باشد.

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شركت بازرگاني واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگاني ، ترخيص كالا و ثبت سفارش واردات كالا تخصص ماست

شركت ترخيص كالا و بازرگاني صادرات و وارداتترخيص كارا “در تمام حوزه هاي خدمات بازرگاني، واردات كالا ، صادرات، ترخيص كالا از گمرك و … به ارائه خدمات مي پردازد.

شما مي توانيد براي ثبت سفارش كالا از چين ، واردات كالا از چين ، واردات از تركيه ، واردات از آلمان , واردات از ايتاليا واردات از چين و از ساير كشور ها با ما تماس بگيريد.

براي تماس با كارشناسان شركت بازرگاني و ترخيص كارا مي توانيد از طريق شماره هاي زير اقدام فرماييد :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹ – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

هـ- مبارزه با قاچاق كالا و تخلفات گمركي
قاچاق كالا يكي از مواردي است كه باعث كاهش قدرت رقابت سرمايه گذاران و توليد كنندگان داخلي و درنتيجه كاهش انگيزه سرمايه گذاري ميشود. همچنين سياست هاي حمايتي دولت از توليد كنندگان را بي اثر مي كند. گمرك ايران در راستاي وظايف سازماني و رسالت حرفه اي خود و در چارچوب قوانين و مقررات مربوطه، وظيفه جلو گيري، كشف و مبارزه با تخلفات گمركي ازطريق مبادي رسمي كشور را بر عهده دارد. علاوه بر آن، اين سازمان به عنوان سازمان شاكي، نسبت به اعمال مقررات و پيگيري قانوني كالاهاي قاچاق مكشوفه كه از طريق سازمان هاي كاشف ذى مدخل در امر مبارزه با قاچاق به گمرك تحويل ميگردد، اقدام مينمايد.
به طور كلي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران مسئول مبارزه با قاچاق كالا در سطح كشور ميباشد و گمرك به عنوان سازمان شاكي در پرونده هاي قاچاق عمل مي نمايد و عهده دار وظايف مقابله و كشف كالاهايي است كه به صورت قاچاق، از طريق گمركات و مبادي رسمي به كشور وارد يا از كشور خارج مي شوند.
ضمناً سازمان هاي ديگري نيز به طور موردي به عنوان سازمان شاكي در بعضي از كالاهاي خاص كه مورد قاچاق واقع مي شوند، عمل مي نمايند. اين سازمان ها عبارت اند از:

  • سازمان ميراث فرهنگي : در رابطه با قاچاق اشياي فرهنگي و هنري و عتيقه و آثار ملي
  • شركت دخانيات ايران : در رابطه با قاچاق مواد دخاني و سيگار.
  • سازمان جنگل ها و مراتع : در رابطه با قاچاق درختان و چوب آن ها.
  • سازمان شيلات : در رابطه با قاچاق آبزيان و فرآورده هاي آن (مانند خاويار).

گمرك جمهوري اسلامي ايران در راستاي وظايف و ماموريت هاي سازماني خود و براساس قوانين و مقررات ناظر بر قاچاق كالا اقداماتي را در جهت مقابله و كشف كالاهاي قاچاق و احقاق حقوق دولت در اين زمينه، به مورد اجرا مي گذارد كه نصب دستگاه هاي X-Ray ،دوربين هاي مدار بسته جهت انجام كنترل هاي دقيق از جمله اين اقدامات است.

و- شفاف سازي و اطلاع رساني (تكريم ارباب رجوع)
اطلاع رساني به موقع و صحيح و سريع در عرصه تجارت و اقتصاد ( در خصوص حقوق ورودي كالا، قوانين ترخيص كالا از گمرك، بخشنامه ها و ابلاغيه ها از سازمان هاي مختلف و ... )، يكي از اركان اصلي موفقيت در اين عرصه و لازمه تصميم گيري صحيح و مناسب در امر بازرگاني مي باشد.
گمرك ايران نيز با در نظر گرفتن اين موضوع سعي و تلاش وافري را در جهت شفاف سازي و اطلاع رساني به موقع به دست اندركاران اقتصادي كشور اعم از برنامه ريزان اقتصادي، تجار و بازرگانان، و عموم افرادي كه به اين اطلاعات نياز دارند، كرده است.
سرمايه گذاران داخلي و خارجي نيز براي ارزيابي فعاليت خود نياز به آمار اطلاعات صحيح از تجارت خارجي كشور دارند تا با تحليل هزينه - فايده درمورد سرمايه گذاري خود تصميم گرفته و برنامه ريزي كنند. به همين دليل سرمايه گذاران در كشورهايي كه آمار و اطلاعات كامل و درستي از اقتصاد خود ندارند به سختي سرمايه گذاري خواهند كرد.

فعاليتهاي گمرك در زمينه اطلاع رساني و شفاف سازي به صورت هاي متفاوت ازجمله انتشارات، طراحي وب سايت، بهره گيري از رسانه هاي جمعي (راديو ، تلويزيون و مطبوعات ) و برگزاري جلسات عمومي با خدمت گيرندگان مي باشد.

ز- جايگاه گمرك در نظام هاي اقتصادي جهان
كشورهايي كه عضو سازمان تجارت جهاني نيستند براي صادرات كالا به كشورهاي عضو بايد عوارض بيشتري پرداخت كنند. اين مسئله توان ايران را در جذب سرمايه كاهش داده است. با توجه به درخواست عضويت ايران در WTO، لزوم فراهم كردن بسترهاي لازم درصورت عضويت و وظايف جديدي كه گمركات در جهان دارند از قبيل اعمال مقررات حمايت از حقوق مالكيت فكري، اقدامات ضدامپينگ، مبارزه با تخلفات و فساد، مبارزه با پولشويي و.. از مواردي است كه گمرك در آينده با آن روبه رو خواهد شد. لذا اقدام در زمينه تهيه قوانين لازم در خصوص اعمال مقررات حمايت از حقوق مالكيت فكري، اقدامات ضددامپينگ، كاهش تعرفه ها، رفع موانع غير تعرفه اي، كاهش حمايت هاي تعرفه اي و جايگزيني آن با سياست هاي افزايش دهنده قدرت رقابت محصولات بنگاه ها و صنايع، حذف يارانه و رفع ناسازگاري قوانين و رويه هاي موجود، از اقدامات ضروري كشور است.
تمام كشورهاي جهان داراي نظام گمركي بوده كه در ساماندهي تجارت خارجي آن ها نقش پراهميتي دارد. نظري به گذشته و تاريخ نيز گوياي اين امر است كه در طول تاريخ بشري گمرك به عنوان تامين كننده بودجه و تامين مرزي عمل كرده است. اينك هم كه در جريان جهاني شدن، صحبت از كالاي جهاني، فرهنگ جهاني و اقتصاد جهاني مي باشد بازهم در تصميم گيريهاي سازمان تجارت جهاني (WTO) گمركات نقش و جايگاه برجسته اي در اعمال مقررات جهاني و اجراي سياست هاي تجارت خارجي كشورها دارند.
وجود و استمرار حيات گمرك با حيات حكومتي گره خورده و هيچ دولتي بدون حضور موفق گمرك در عرصه هاي تجارت خارجي توفيقي در اجراي برنامه هاي توسعه خود نخواهد داشت. امروزه نقش گمرك صرفاً اعمال سياست هاي بازرگاني به در عنوان مرزبان اقتصادي خلاصه نميشود، بلكه گمرك به عنوان مكانيسمي در تسريع روند توسعه در سرمايه گذاري و حمايت از صنايع نوپاي داخلي، انتقال دانش فني، تنظيم عرضه و تقاضا تثبيت قيمت ها، ايجاد تعادل در ترازپرداخت ها، اشتغال و ساير عوامل تسهيل كننده رشد و توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي تاثير غيرقابل انكاري دارد و در زمينه هاي كنترل قاچاق و يا تسهيل مبادلات تجاري و ممانعت از ورود كالاهاي معارض با فرهنگ ملي، نقش حياتي در تفاهمات سياسي و فرهنگي بين كشورها در سطح منطقه اي و ملي به عهده دارد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 9

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 94
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 33
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 26
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 125
  • بازدید ماه : 212
  • بازدید سال : 365
  • بازدید کلی : 42360
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی